niedziela, 1 grudnia 2013

Kolorowe koło

W tym roku do przedszkola przyszło wiele mniejszych dzieci, które zdecydowanie miały problem z otwieraniem klamerek. Praca z klamerkami pozwala rozwijać chwyt pęsetkowy (o tym już kiedyś pisałam).
Musiałyśmy mocno się głowić, aby uatrakcyjniać pomoc z klamerkami. I udało się! W internecie znalazłyśmy zdjęcie, o takie:     

Ponieważ jest to pomoc, której celem jest zapięcie klamerki z odpowiednim kolorem kropki na polu w jej kolorze wydawało nam się, że jest tych kolorów za dużo. Tym bardziej, że naszym celem było uatrakcyjnienie klamerek, by dzieci chętnie po nie sięgały, dlatego nasza pomoc została uproszczona 
i wygląda tak:

No i się udało, pomoc przypadła dzieciom do gustu. Tak zaprezentowana pomoc ma na celu przede wszystkim ćwiczenie chwytu pęsetowego, a gdy już dziecko radzi sobie z otwieraniem klamerek dopasowuje kolor.
Można zauważyć, że w tej pomocy nie ma izolacji trudności, ale pamiętajmy, że to my ustalamy cel pomocy i w tym przypadku są dwa cele, ale w zależności od potrzeb dziecka rozwijana jest percepcja wzrokowa lub chwyt pęsetowy.
A poniżej zdjęcia pracujących rączek dziecka:






2 komentarze:

  1. bardzo inspirujący blog. szkoda, że wpisy są tak rzadko.. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu - jak zwykle, dziękuję za inspirację. Rzadko, ale jak treściwie :)

    OdpowiedzUsuń