piątek, 22 lutego 2013

Obiecana ściąga do farmy :)

Aby dziecku ułatwić naukę form gramatycznych powinno podzielić się zestawy na fonetyczne i niefonetyczne. Należy także pamiętać, aby trzymać się rodzaju (żeńskiego lub męskiego).

A to ściąga dla Was:
fonetyczna farma żeńska:
rzeczownik: kura, kuna, surykatka, krowa, osa, ryba, żaba, sowa, salamandra, fretka, gazela, lama
przymiotnik: ładna, wolna, krótka, blada, złota, ruda, duża, zła, różowa, mała, gruba, miła
czasownik: je, żuje, leży, zjada, jest, pływa, myśli, hałasuje, daje, żuje, liże, śpi
przysłówek: wolno, pomału, wysoko, płasko, żwawo, daleko, krótko, długo, mocno, mało, lekko, kolorowo

niefonetyczna farma męska:

rzeczownik: wąż, ptasznik, szympans, niedźwiedź, lew, orzeł, patyczak, szakal, dzik, mrówkojad, szop, jeż
przymiotnik: szybki, starszy, włochaty, suchy, zmęczony, czysty, niewielki, czubaty, młodszy, szary, czarny, najedzony
czasownik: maszeruje, kopie, słucha, chrapie, syczy, ryczy, szarpie, walczy, idzie, biegnie, skacze, gryzie
przysłówek: szybko, leniwie, ciężko, nisko, śmiało, krzywo, spokojnie, gwałtownie, zadziornie, hałaśliwie, łapczywie, pięknie

Dosyć ściąg, teraz Wy wymyślajcie :)
Pamiętajcie, aby zdjęć było jedynie 6, aby dziecko miało z czego wybierać. Nie skupiajmy się też zbytnio nad sensem zdania, bo cel stanowi poznanie form gramatycznych, a jeśli dziecko ułoży na przykład zdanie "włochaty wąż biegnie pięknie" to zapewne bardzo je to rozbawi :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz